Oct 26, 2010

Kena lagi?? Sib baik sedar...

Ha.. kali nie aku nak citer pasal kejadian yg berlaku semasa aku membeli barang di supermarket yang berhampiran. Dulu dah pernah kena sekali tapi kali nie jadi lagi. Aduh!

Kali nie aku amat bernasib baik coz aku check the resit lepas bayaran dibuat. Sekali tengok mak aaiii terkejut beruk.. harga barang kat tempat display berlainan sama sekali. Kalu takat 20 sen tak pe gak nie sampai RM 5 lebih.. Siooott jer..

Terus aku terjah kat kaunter khidmat pelanggan diorg. Masa sampai tue tengok ada sorang lelaki Cina tengah buat komplen pasal benda yang sama. Tapi ape kesudahan tak pulak aku ambik pot. Bila tiba je giliran aku terus je aku tunjuk resit dan barang yang aku beli tadi. Budak tue terus gie check and alasan yang dia bagi adalah salah letak. Adoooii.. terus aku return balik barang tue and ambik duit. Nasib baik aku check kalu tak senang2x je kena tipu..

Oleh itu, kengkawan sebesar mana pun hypermarket yang korang pegi please check back your resit and banding harga yg korang tengok dan bayar. Jangan percaya sangat ngan iklan2x yg terpampang tue ekkk..

Nie bahan buktinya.. patutnya harga dia hanya ler RM4.90 tp aku kena bayar RM10.90.. grrrrrr... geram tak??

2 comments:

IbuHanna said...

cet! mmg yong, pasaraya ni kebanyakannyer camtu..suka mengelirukan pengguna. if dorang x nk layan ke apa, report je KPDNKK..hehe

nOhAno said...

kak, saya pn slalu kna ngan hypermarket ni. Pstu bila kita btau cashier tu hrga tu salah, dia buat kerek je. Mmg dh slalu sgt diorg buat cmni. Jdnye, bila dia scan je, saya tgk kt display harga tu. Xpn lps je baya, saya trus check resit. Bukanla kita bekira, tp tipu n x jujur mcm ni mmg mmbencikn!! hoh