Feb 13, 2012

New Routine

Assalammualaikum.. lama dah tak membebel kat sini. Baru hari nie ada nafsu nak menaip sesuatu.. ayooo....


Bermula pagi nie aku start kuar rumah pukul 6.10 pagi coz nak elakkan jem kat depan simpang keluar taman rumah aku tue. Keluar awal pagi punya ler clear jalan walaupun bezanya hanya 20 minit dari time aku selalu keluar. Bayangkan aku boleh sampai Kajang, rumah ibu mertuaku dlm 6.30 pagi. Lebih kurang dalam 25 minit perjalanan. Kalau tak almost sejam gak ler nak sampai. Dek sebabkan Subuh sekarang nie agak lewat so we all solat kat Kajang je ler.. Pas tue baru aku sambung perjalanan ke pejabat plak.. Anak2x Mr Hubby yang hantar gie sekolah.


Perjalanan pergi opis di awal pagi pun agak clear kecuali di Sg. Ramal yg dah mula sesak... Tapi sempat ler aku singgah beli breakfast dulu kat UNITEN. Sampai kat parking opis dalam kul 7.10 pagi. Lepak jap then baru naik opis. Member2x opis semua pelik tengok aku sampai awal pagi nie. Selalunya aku la orang terakhir yang sampai dan juga orang terakhir yang akan tinggalkan opis.. Kesian kat aku kan???!!!



Tak pe pas nie memang awal ler aku sampai and pas nie tak stress lagi... cuma aku memang mengantuk giler sampai tersengguk2x.. Nasib baik bos ada today kalu tak memang aku sambung tido ... hahah.. Agak2x lepas nie boleh ler aku tukar time WP3 ke WP 1 kan.. boleh balik awal 4.30 tue.. best nyer.. tp bos plak balik kul 5.30 kang jd PA derhaka pulak kan.. so tak pe la buat masa nie tak tukar kot nanti2x tak tau ler pulak..


Paling penting lepas nie si Kakak tak bising 2x lagi pasal sampai lewat kat sekolah. Kesian kat anak aku sorang tue selalu sampai sekolah bila orang lain dah abis assembly. Now she can smiley sampai telinga sebab sampai awal and boleh duk depan masa assembly.. Kena korban masa tidur skit janji sampai awal, semua orang happy and tak stresssss...

No comments: