Aug 13, 2012

Sampai gak hajat ehhh.....


Last weekend aku balik kampung untuk hantar kuih raya and amik baju raya kat tailor.. Ye la tahun nie aku beraya di perantauan.. so kena la balik setelkan ape yang patut untuk my family kat kampung.. Tanggungjawab beb tak leh ler nak abaikan..

So dah kebetulan balik tue aku pun tolong ler my mom buat biskut conflake.  Biskut nie memang tetiap tahun dia buat...ramai peminatnya nie... Mulanya dia nak buat 2 jenis biskut tapi memandangkan dah banyak gak yang aku beli so cancel ler..

Paling mengharukan anak2x dara aku bukan main lagi rajin menolong wan nya buat kuih. Si kakak exspecially..memang dia teruja nak buat biskut nie.. dah lama dia bertanyakan mama dia bila nak buat kuih tapi ye la mama kao bukan jenis baking2x person nie kan so nan ado ler...





sampai ler hajat suci murni dia nak buat biskut raya..
Adek pun nak tunjuk bakat gak.. hehe
Tapi biasa ler budak2x kan  kejap je ler excited nyer pas tue memasing panas bontot.. abis lari semua tinggal ler mama and wan je menyudahkan biskut2x tue semua.  The girls gie buat keje lain plak pas tue .. gie menolong pak cik nya mengecat rumah.. Tapi sama juga hasil nya dah penat semua berenti and  main lagi bagus... hahah..

Masa balik malam tue memasing masuk je keta terus lelap tak hengat dunia dah.. penat sangat agaknya.. hmmmm... tak kisah ler janji korang happy... lalalal... 

No comments: