Nov 29, 2011

Aktiviti Biasa Semasa Cuti...

Fuhhh.. kejap je masa berlalu.. abis dah cuti selama 3 hari... Sure ramai yang pergi berjalan2x kan?? Aku tak gie memana pun selama 3 hari nie.. Dok lepak kat rumah jer.. Walaupun dok kat rumah tapi aktiviti memang padat ler..

Aktiviti biasa sure ler membasuh, mengemas, memasak dan aktiviti sebulan sekali iaitu mengemop rumah. Aku tak rajin cam korang mengemop 2 minggu sekali yer.. Sebulan sekali tue pun rasa seksa nak buat.. Lepas mengemop sure sakit pinggang.. huhu.. tapi kali nie aku minta tolong dengan Mr Hubby. Dia mop kat bahagian atas sementara aku memasak. Lepas je memasak aku sambung mop bahagian bawah sampai ke dapor.. Kira ringan skit ler bebanan kan...

Tetapi sesuatu telah terjadi ... Mopku udah patah dikerjakan oleh Mr Hubby.. ngam2x sampai kat tangga.. pas tue jadi pendek cam dalam gambar....ayoooo.... selama aku mengemop rumah tak pernah lak jadi cam tue.. Nie ikhlas ke idak tak tau ler yer.. Nak marah pun tak guna coz dia dah tolong kan.. cuma aku suruh dia ganti balik mop canggih aku tue..



mop yang udah patah.. huuhuuu..


Walaupun dah patah tapi aku tetap teruskan usaha mengemop rumah yer.. terbongkok2x mengemop.... memang hazab sungguh aku rasa tapi akhirnya selesai juga... lega weiii.. Bila dah selesai rasa lepas satu bebanan... pas nie boleh ler bersenang lenang bila rumah dah bersih.. suka sangat...

Dalam masa cuti panjang nie juga aku dapat menyelesaikan kerja-kerja iron baju.. Memang malas giler kalu nak buat keje nie so sekali iron dpt setel untuk stok 2 minggu.. hahahah.. Pas tue aku dapat juga mengemaskan pokok-pokok bunga yang tak seberapa kat rumah aku nie.. Banyak pasu yang dah berlalang.. rumput kat depan pun dah panjang.. Jadi sesekali bercuti nie dapat ler berkebun skit.. Baru la nyaman mata memandang bila keadaan dah teratur..

Agak boring aktiviti aku kan?? tapi pada aku cuti 3 hari nie amat berbaloi-baloi coz aku dapat setelkan semua kerja2x rumah yang tertangguh... Pas nie boleh ler planning berjalan plak.. hahhaha.. saya suka, saya suka..

No comments: