Nov 25, 2011

Hoyeeeee..... Berjaya... Tahniah

Before start cuti sekolah yang lepas beberapa kejutan aku terima.. Firstly kejayaan my one and only anak buah, iaitu si Muaz. Tak sangka dia berjaya mendapat No. 1 bagi keseluruhan kelas untuk murid 5 thn.. Mama dia selalu citer kalu kat Tadika dia memang agak nakal. Selalu kena denda duduk kat dapur sebab buat bising and suka bermain.


Jadi bila diumumkan dia berjaya mendapat No. 1 masa hari Konvo tue.. terkejut ler Mama ngan Babah nyer.... Memang tak disangka anak kesayangan diorg berjaya ...sampai gigil ler Babah nyer nak ambik gambar.. heheheh.. kelakar plak bila bayangkan.. Apa pun tahniah Mak Long ucapkan yer... Mak Long pun terkujat gak tp dalam pada tue turut menumpang bangga..

Second nie plak.. memang aku pengsan 10x gak ler.. Memang tak terlintas langsung dalam ingatan aku yang dia akan berjaya sampai cam tue.. Adik bongsu aku si Ain@Acu telah berjaya mendapat 4A 1B dalam UPSR yang diumumkan baru2x ini. Pergghhh... sonyum sampai telinga omak den weiii... anak bongsu eh dpt 4A.. tak yah aku tipon dia bertanyakan result adik aku tue tp sebaliknya dia yg tipon aku.. Siap suruh bagitau adik-beradik yg lain.. heheh.. omak2x..

Tapi serius weii.. aku memang tak sangka dia akan dpt byk A.. Adik aku nie memang termasuk dalam kategori MALAS BELAJAR.. setiap kali aku balik sure mak aku akan bentangkan citer pasal dia asyik dok tengok TV and tak mau baca buku.. As anak sulung aku kena la jadi tukang bebel+ mak tiri kat adik aku nie...Result trial dia pun tak berapa baik.. jadi we all memang tak menaruh harapan ler kat dia... hahah cian ...

Gambar nie dicilok dari FB sekolah dia.. siap ada hari graduasi weii.. kelassss..

Tak sangka cempedak menjadi nangka.. Akhirnya dia pukul abis kakak and abang2x dia.. Apapun tahniah ler kat Acu.. clap3x....

Alhamdullilah syukur sangat dengan kejayaan mereka berdua. Hope lepas nie mereka akan terus melakar kejayaan yang lebih cemerlang dan gemilang..

Oh lupa plak nak update pasal si Kakak@Nis. Result dia pun alhamdullilah cemerlang. Cuma details tue aku tak leh nak bagi coz masa tengok result aku tak dpt pegi atas tuntutan keje. Bila Papa dia yang pegi so gitu2x je ler yang aku dpt tau. Ada subjek yang dia dpt 6 Band tp tak tau berapa subjek.. Peratus pun tak tau.. Boleh gitu???!!

Nak buat cam ner dah my hubby tue very the sopan santun kan.. Kalu Mama dia yang pegi for sure ler over abis.. Lagipun sistem baru nie agak mengelirukan skit. Biasa ler benda baru kan.. tak pe la yang penting dapat tau keputusan dia cemerlang.. Tahniah gak kat anak Mama yer.. So proud of you.. muaahhhh...


Note : aku tengah pening nak fikir pasal beli adiah nie.. fuhhh..



No comments: